marți, 10 februarie 2009

operatiunea "garsoniera" - prima "relatare"

sa incepem cu inceputul.....am inceput renovarea garsonierei in data de 12 ianuarie. garsoniera e formata din : baie, hol, camera, bucatarie,balcon....si atat .
Am inceput cu baia si holul. Am golit de mobilier si a inceput demolarea....
Asa arata dupa "golire" :
baia

holul

dupa ce am demolat in baie am constatat ca ar fi mult mai bine si mai sigur sa refacem instalatia sanitara....cea existenta arata ca dupa razboi....asa ca am chemat instalator......a facut el ce a facut si era cat p'aci sa-i cada nisa de instalatie in cap.....bine ca am fost lanaga el.....asa ca am demolat-o si am facut alta noua.......

baia demolata si instalatorul ( varu' Vlad) in actiune......treaba cu instalatia a durat doua zile...... lucrat dupa ora 17.....si in ultima zi pana la ora 1.30......trebuia sa terminam, ca statea zugravu'(Nea Ion) degeaba .

asa arata baia .....aproape terminata

in baie am luat lavoar, vas wc si oglinda, noi.
asa......in timp ce mesterii demolau si refaceau.....noi eram cu evacuatul resturilor......adica sacii cu moluz si resturi de BCA(nisa de instalatii), care nu au fost putini.........sa nu ma intrebeti ce am facut cu ei ! Plus sacii de materiale pe care-i aduceam.....pe o parte scoteam si pe alta bagam.....in fine teoretic....e aceiasi....adica usa ! :)
Trecem la hol......
In hol era aerisirea de la baie...io in aerisire pusesem un ventilator.....si aveam plangeri de la vecinu' de sus ca de cate ori fumam in baie tot fumul se ducea la el......acum am gasit si explicatia : aerisirea nu functiona ! de ce?......noi stam deasupara casei scarilor.....aerisirea nu se mai continua pana la subsol, la noi se termina.....iar la etajul 3 e blocata......adica mai era aerisire(daca pot sa-i mai zic asa) intre mine si vecinu'.......cu ocazia asta imi cer scuze vecinului pentru fumul de tzigara....si nu numai :)......si acum prima surpriza pentru Gabi !......am demolat "aerisirea" (nefunctionala)......si am avut si o surpriza.....neplacuta......dupa ce ca nu mai functiona.....trei sferturi din ea era plina cu gunoi !(sticle de slipovita si alte recipiente din anii constructiei blocului, plus moluz de la vecinii de sus....le-a fost mai usor sa-l arunce in aerisire asa ca a cazut pe noi caratul de moluz........
hol...fara aerisire...
daca tot am ajuns la hol am facut si ceva remedieri pe partea electrica.....am tras fire prin perete pentru ventilatorul din baie, fire noi pentru lumina din baie, facut doza pt intrerupatorul de ventilator, schimbat tabloul de sigurante si mai tras doua prize suplimentare, una in hol pt masina de spalat si una in camera pt calculator si AC.
montarea noului tablou de sigurante
dupa terminarea baii si holului am trecut la bucatarie.
Nea Ion in actiune
asa.....si asta e a doua surpriza pentru Gabi :) aerisirea din bucatarie .....aceiasi problema ca si in hol.....deja ajunsesem la "limita".....deci....alti saci de carat !
in bucatarie am mai facut si instalatie electrica....care era inexista ! am pus trei prize...ca sa ne ajunga ! aceasta problema, inexistenta prizelor in bucatarie, este frecventa la blocurile facute inainte de '89, cand se gandeau ca nu ai ce sa bagi in priza....acum insa lucrurile s-au mai schimbat....sa va zic ce avem noi in bucatarie : frigider, cuptor cu microunde, robot de bucatarie, dozator de apa, hota iar daca am mai fi avut loc, sigur mai gaseam ceva electrocasnice de bagat in priza.
bucataria...aproape terminata

dupa bucatarie a urmat piesa de rezistenta, ca sa zic asa, camera......dificultatea mare consta in aranjarea mobilei in asa fel incat sa aiba loc si Nea Ion sa lucreze.......pana la urma am rezolvat si aceasta problema.....
peretii au creat iar o mare problema......foarte strambi.....diferenta de cam 5 cm intre jos si sus....
pereti tencuiti proaspat

in momentul de fata se lucreaza la balcon.
mai avem in baie de montat obiectele sanitare( o sa-l chemam pe Vlad) si joi speram sa fie ultima zi de lucrari de zidarie.......asa ca de vineri intru in priza pentru marea curatenie si aranjare.
Daca terminam joi.....se face exact o luna de la inceperea lucrarilor !
P.S va urma cu poze si concluzii.....dupa ce facem curat !

3 comentarii:

delia spunea...

sunteti curajosi. noi nici cu var nu dam, de lene si de frica deranjului.

Cristi spunea...

stiam ce inseamna. si asta e asa ca o mica-mica repetitie pt ce o sa vina......

Cristi spunea...

Curat santier. Ma gandeam ca dati o bidinea asa de maglavait. Arata nou :)