luni, 1 martie 2010

Bansko - jurnal de schi

dupa ce am fost anul trecut la schi la Bansko, cum va povesteam aici, am prin gustul si anul asta ne-am pregatit mai din timp, am cautat oferte de cazare din vreme, ne-am strans gasca,  ne-am pus  toti de acord si alte aranjamente.
Sa va detaliez un pic, cu cazarea, Ana de la Tourism Doctor , va recomad sa apelati cu incredere(vezi banner in stanga), mi-a usurat foarte mult munca de organizator, am rezolvat totul on-line, rapid si eficient, si am avut raspunsuri prompte la toate intrebarile pe care le-am avut. Cu cateva zile inainte sa plecam am trecut si am luat originalele actelor.Daca tot va vorbesc de cazare sa va zic si cum a fost in realitate, am gasit hotelu "din prima", cum am ajuns destul de tarziu pierdusem masa de seara, insa, am avut o surpriza, am gasit in camera mancarea ! care trebuie sa recunosc ca a picat la fix, deci un punct bonus, hotelul era de *** , curat, nu foarte luxos, dar ingrijit, si era foarte cald,  inca un punct bonus, micul dejun a fost ok tot timpul, tip bufet suedez, cina a fost ok cam 95%, dar era tot tip bufet, asa ca, gaseai ceva care sa-ti placa, punct in minus la cina era faptul ca nu aveai nici macar apa sa bei, trebuia sa cumperi de la bar, dar nu a fost o problema, a avut Dragos grija sa ia cate o sticla de apa  in ficare seara, din camera :). Internet era la receptie-bar, dar noi aveam si in camera , am avut norocul sa stam deasupra receptiei :))). Si inca un punct bonus, hotelul avea microbus care pleca, din fata hotelului, dimineata, din juma' in juma' de ora intre 8.30 si 10.30 si apoi dupa amiaza de la 15.00 la 17.30, inapoi la hotel. Per total am fost multumiti, facand o proportie intre calitate si pret. Ei, cam atat despre hotel.
Am plecat sambata dimineata, un pic cam tarziu, pe la ora 9, am trecut si prin Giurgiu 5 min, am trecut vama in alte 5 min, si am purces la drum spre Bansko.
pentru cine a mai trecut pe la mine, stie deja ca or sa fie multeeee poze !
pauza de tzigara :) am fost doua masina, si in totatl 8 insi, in nici una nu se fuma, desi eram 5 fumatori :)
La ducere spre Bansko am facut o scala la Sofia ca sa ne vedem cu Tania, pe care n o vazusem de anul trecut, tot cand am fost in drum spre Bansko :)

si cateva poze cu catedrala din Sofia, si ce a mai picat in obiectivul aparatului :)

si poza de despartire...

Drumul spre Bansko a fost relativ, adica ca si pe la noi,  cam 140 km de autostrada, restul sosea cu o banda pe sens, iar prin zona de munte cu gropi, dar parca nu chiar asa de multe ca pe la noi, drumul a fost un pic mai dificil ca ne-a prins noaptea si incepuse sa si ploua. Intrun final am ajuns pe la ora 21.30-22.00 la hotel, sper sa-mi aduc aminte corect, ne-am cazat, mancat si somn.
camera de hotel

Dimineata cand ne-am trezit ploua, si era si cam cald, si noi eram un pic cam tristi dar ploaia sa oprit pana am ajuns in parcare la gondola, iar sus pe munte era zapada pentru toata saptamana :)
pregatire de schiat, statia finala de gondola
statia intermediara de telescaun

si sus :)
 si am inceput

Partiile erau super ingrijite, ce se strica peste zi se reface peste noapte, si nu au decat  70 de km de partii, probabil daca le adunam pe toate de la noi si nu avem atati km, pacat.
In statiune erau foarte multi conationali d'ai nostri si foarte multi rusi, plus englezi, spanioli si alte  natii.
Asa, sa revenim, am schiat in fiecari zi , cand toata ziua, cand dimineata , cand dupa amiaza, am prins ninsoare, ceata, vreme indecisa dar si vreme insorita cu vizibilitate maxima de aproape se vedea Sofia, care era la 150 km :)
La un momnet dat am facut si o optimizare de costuri, am luat cartele pe  o zi si am schiat o parte dimineata si o parte dupa amiaza, astfel am redus costurile la jumatate :) .
La o Mexana (taverna) cu mancare foarte buna, un pic cam scumputa dar excelenta.
drumul cu gondola

instantanee cu Bansko, inclusiv cu zona veche

Si ca sa va detaliez un pic programul zilnic : micul dejun-schi-masa - sauna- piscina- remy - cina-remy , poate nu chiar toate intro zi dar au fost zile cand le-am facut pe toate.
Mi-am descoperit si o o noua pasiune pentru jucat bowling, nu mai jucasem niciodata asa ca a fost o premiera, am jucat si darts....
la cina

la palavre

adevarate talente :)

si castigatorul :))) fericit :)

noaptea la Bansko

Si a venit si ultima zi din vacanta de schi, a fost cea mai frumoasa zi de schiat, soare, vizibilitate maxima.

In ziua asta am avut parte de 4 premiere : am cazut din telescaun cand vroiam sa cobor din el :), din cauza unui tip cu placa care mi-a  dat la geoale, nu am patit nimic,am schiat prea  aproape de conu' si cand am vrut sa-l depasesc l-am acrosat si ne-am dus gramada amandoi :), am vazut o avalanasa spectaculoasa pe versantul vecin, si in timp ce il fotografiat pe Conu' am luat-o la vale pe cur, pe partie, eram si fara schiuri si mai eram si pe partie neagra, m-am dus la vale vreo 30 de metri pana am reusit sa ma opresc, problema mai mare a fost la urcare, cand am ajuns inapoi la schiuri eram transpirat ca un porc :)

si poza de catalog, facuta chiar inainte sa o iau la vale, si care imi place foarte mult :)
In ultima zi asteptam sa plece microbusul, admiram muntii pentru ultima data....

Am petrecut o saptamana excelenta !
Am plecat sambata dimineta, probabil ca nu am ratat nici o benzinarie de pe autostrada, un mic sfat : sa va luati tigari de acasa, mai ales Lucky Strike, sau mai bine va lasati, tigarile sunt foarte proaste la ei.
Sper ca nu am uitat nimic. Daca am uitat sau distorsionat, inflorit sau mai stiu eu ce, poate ma completeaza gasca :)
Probabil ca ar fi trebui sa pun poza asta prima, care este facuta de Junior, si a iesit excelent ( dati click pe ea, sa o vedeti mai mare )

PS o sa revin cu 2 filmulte filmate in timp ce schiam, inclusiv  coliziunea cu Conu' :)