duminică, 14 martie 2010

S.S.P

o sa fiu scurt si la obiect - cu multe poze.
Am fost ieri (sambata 13.03) la schi, la Sinaia, cu o gasca mica, dar de comitet. De data asta, m-am lipit si io de un loc intro masina, si la ora 9.15 eram la Sinaia :).Bun, eram in grafic. Am asteptat un pic si celelalte 2 masini, si la ora 9.30-10.00 eram la coada la telecabina. La ora 12.15 am reusit sa ajungem la cota 2000 :( . Telcabina , veche, depasita, si cum bine zicea un nene in timp ce mergeam cu ea, sinistra. De la cota am luat-o  in jos pe Valea Dorului, vremea excelenta, soare si un pic sub zero grade, zapada excelenta, partia super buna, frumoasa, dar foarte scurtaaaa, mai scurta decat am scris io scurta ! nici nu am avut timp sa-mi dau seama ca schiez, ca deja eram in coada la telescaun, vechi, probabil ca pe la "altii" telescaunul asta ar fi fost doar pentru muzeu, in fine, bine ca este functional :) . Partiile de pe Valea Dorului erau bune , amenajate, dar scurte, asa ca, am zis, sa o luam si de la cota 2000 spre cota 1400, am mers intai pe drumul de vara, mai lung , dar ingust, aglomerat, dar macar amenajat, nu mi-a placut ! din drum mai erau scurtaturi, pe care le facuse lumea ca sa dea un pic de dificultate partiei, adica o lua fiecare pe unde aveau chef,  dar era neamenajat. Am urcat iar cu telescaunul, care nu ajunge pana la cota 2000, ci un  pic mai jos, hmmm, si am zis sa nu o luam, iar, pe drumul de vara, asa ca am mers pe partia Carp, sau ma rog, o bucata din ea, cred, ca nu prea era marcata, dar stiam ca este de dificultate mare, nu ar fi fost o problema, numai ca partia asta, ca de altfel nici una din cele care coborau de la cota 2000 la cota 1400, nu erau amenajate, din cauza asta erau si mai dificile, asa ca, coborarea asta a scos "untul" din noi, dar macar am simtit ca shiem !
Am avut parte si de o intalnire neasteptata pe partie, cu o vulpe "cersetoare".
am zis scurt? :)
acum ceva poze si apoi va explic ce inseamna S.S.P :)
"nepoatele" :)))
 Valea Dorului
 pe acolo...
bancuta pe cablu, telescaun de muzeu :(
intalnirea cu vulpita :) poza de la Nico
blonda versus roscata :)
va ziceam de partia dificila, cam asa arata :
Nico si Ionut, deschid calea .....
urmez io si cu Blonda....
imagine de ansamblu, jos Sinaia
un filmulet cu vulpea :)


ce inseamna S.S.P :  SCUMP.SCURT.PROST.
Scump - 130 ron cartela de schi pentru o zi, raportat  la dotari este scump, cartela nu este valabila si la telegondola.
Scurt - partii scurte.
Prost - partii cu  potential mare, neamenajate, o lipsa de comunicare intre operatorii de telecabina( si toate telescaunele din zona) si cei de la gondola, gondola nu pleca din Sinaia ci de un pic mai de sus, daca cumva nu ai masina trebuie sa iei in considerare si pretul pentru taxi sau maxitaxi, lipsa paracarilor de la baza si ar mai fi mai multe, da' nu are sens....
 P.S multumiri, multe :), lui Ionut, ca m-a carat cu masina !

8 comentarii:

adriana spunea...

Trebuie sa ajungi in Val thorens. Sigur o sa ti placa. Vreo 140 km de partie( doar aici) dar comunica cu alte domenii( in total vreo 370km de pista) . Cu ghizi se poate petrece o sapt pe schiuri( te deplasezi dintr un loc in altul si ti asigura caratul bagajelor).

Cristi spunea...

Multumesc Adriana. Sunt sigur ca o sa-mi placa, stiam de zona, dar nu este la 150 de km de Bucuresti :(.
Stai cumva in zona aia? sa stiu daca ma auto invit la tine vreo saptamana? :) ca la ce preturi au in zona la cazare.....nu o sa fie o destinatie de concediu, anul asta, sigur :(.
Ce ma deranjeaza este ca la noi fac totul in bataie de joc si nu exista nimeni care sa-i puna la respect. Se pare ca nu este numai parerea mea, vorbeam cu amica cu care am fost la schi si ii spuneam parerea mea, eram la cota 1400, langa noi o domnisora, care auzind ce-i spuneam amicei a simtit nevoia sa se bage in discutie si sa-mi dea dreptate !
Eu, personal, am sa protestez, prin simplul fapt ca nu am sa ma mai duc la schi la Sinaia, refuz sa le mai dau banii mei ! decat sa ma duc de 10 ori in conditii proaste in Romania, mai bine o singura data in Bulgaria, Franta, Elvetia sau Austria......
Stii ceva,cazare, mai ieftina in Val thorens? :))

Cristi spunea...

aaa, si parca, Val Thorens, daca nu gresesc,e una din cele trei vai, celebre....

adriana spunea...

Right! E pe domeniul " 3 valees" . E fain si pt incepatori dar si mai fain pt cunoscatori.
Nu stau pe aproape din pacate :(. Sunt la vreo 650 km. O data pe an ajung. Preturile sunt mari in sezon( cand au vacanta francezii- luna februarie) iar dupa e comparabil cu austria. Tôt pe acolo se ajunge. Diferenta dc e o face drumul( avion+ tren+ bus) sau cine se incumeta, masina.
Ex: ap cu 3 camere( micut ce i drept), la 3 stele( dar care da direct pe partie) cu mini- bucatarie( practica dc ai copii) la 780 pt 8 nopti. E loc de somn( paturi si in living) de 7 persoane.sunt si inconveniente, dar in mare e ok...

denisia spunea...

Superb!
Asta îmi place să găsesc pe bloguri.. viaţă adevărată... bucurie...

Cristi spunea...

@Adriana :780 euro de persoana?? sau tot apartamentul?
@Denisia : hehe, sunt de moda veche, la mine distractie nu inseamna in fata calculatorului, el doar ma ajuta sa povestesc prietenilor :))))

adriana spunea...

Apartamentul( 4-5 persoane stau lejer, apoi 7 mai ingramadite)

Cristi spunea...

ok.asa mai merge :)))