sâmbătă, 1 februarie 2014

GRÂUL

cred ca am inceput , sau poate chiar m-am transformat in țăran. Conform DEX-ului sunt doar pe jumatate , locuiesc in mediul rural dar nu traiesc din agricultura. Dupa ce mai toata viata am trait in oras, vremea conta doar ca sa stiu daca merg cu bicicleta sau cum ma imbrac, si de foarte multa ori ploaia sau zapada erau doar chestii "naspa". Nu imi aduc aminte cumva ca sa imi fi dat seama , pe cand statem in oras, ca de fapt nu a mai plouat de 5 luni. De cand stam la tara , mi-am dat seama, de fapt am constientizat mai mult decat inainte, cat de legate sunt toate intre ele, si ca totul ar trebuie mearga "ceas", trebuie sa ploua cand trebuie, ca altfel nu se mai face porumbul , sa ninga cand trebuie ca altfel sa dus dracu graul, ca daca nu ploua timp de 5 luni, si da, sa intamplat, risti sa ramai fara apa si ar mai fi multe exemple.
  Am o amintire veche, dar foarte vie in memorie, aveam undeva pe la 9-10 ani, probabil prin '86-'87, vacanta de vara ingrozitor de torida o petreceam , mare parte, la bunici . Intro zi ma ia Bunicul si mergem la "camp" sa vedem graul. Am ajuns la locul cu pricina, undeva la mama naibii in camp, graul era , dar  era de o palma, cu spic cu tot. Pentru prima data l-am vazut pe Bunicul plangand, probabil ca si intrebarile mele au pus sare pe rana, de ce  nu a crescut graul? si acum ce facem? poate combina sa-l culeaga? NUU!?? pai si il lasam aici? de ce nu il taiem cu secera? NU!?? pai si faina sa facem  gogosi? Bunicul plangea. Am tacut. Drumul de intoarcere a fost tacut. Pe atunci inca era comunism, colectiv iar daca aveai o palma de pamant al tau pe care sa pui ceva era bine. Graul si faina de pe pamantul ala insemna paine si hrana la animale pe anul urmator.

 Deci, DA, ma bucur ca a nins, chiar daca am muncit in ultima saptamana la dat zapada, bine ca am ce sa dau. O sa se faca si graul lu' vecinu' Cornel, evident daca totul merge "ceas" :)  







Un comentariu:

Ned spunea...

Razna am luat-o cu totii, iar...zicea o melodie.

Ochii care nu se vad se uita, si daca nu vedem natura suficient de des, uitam de ea, si ne imbatam cu mirajul urban/tehnologic.

D.