luni, 11 februarie 2008

acvariul

In ideea ca vreau sa ma tin de promisiunea facuta………
Urmatorul hobby pe lista este acvaristica ……am inceput cu un acvariu mic de circa 70-80 de litri……cumparat de la un amic pe vremea cand stateam in camin. Amicul asta al meu era pasionat de acvaristica si scotea si bani din chestia asta , la el in camera erau pe putin 15-20 de acvarii de diferite marimi puse pe rasteluri speciale sau pe unde era un pic de spatiu.......inmultea pesti …….vindea hrana vie adunata de el ……..etc……
Sa revin la mine…..am inceput cu acvariul……..am colindat Oborul si am cumparat filtre, incalzitoare, aeratoare si tot ce era necesar……..si normal am cumparat si pesti…..acum stiu cati pesti trebuie sa fie intrun acvariu si care sunt compatibilitatile intre pesti…….pe vremea aia nu stiam, cel putin la momentul popularii acvariului……..asa ca am cumparat o gramada de pesti…...aveam acvariul suprapopulat…..daca mai tin bine minte erau cam vreo 20-30 de pestisori intrun acvariu de 70-80 l !!! Norocul meu a fost…..ca sa ma exprim asa…..ca aveam un motan (pe care-l am si acum) care era mai destept ca mine……el s-a uitat la acvariu si a constatat ca sunt prea multi pestisori ……asa ca a luat masuri……a inceput sa pescuiasca in acvariu ! Io am observat lipsa pestilor doar atunci cand deja pescuise vreo 7-8. Probabil intrebarea pe care o puneti e “de unde stiam io ca el i-a pescuit?”…….e simplu ….cand am observat ca dispar… l-am urmarit …….noaptea cand el credea ca io dorm se punea pe pescuit ! In final am ajuns la un numar rezonabil de pesti in acvariu, asta dupa ce au mai murit sau au fost omarati de ceilalti pesti.
Acvariul asta mic a supravietuit ceva timp, cam 2 ani cred, pana intro noapte cad a cazut si s-a facut bucatele ! Stateam tot in camin pe vremea aia si, din lipsa de spatiu, il pusesem pe un raft prins in console pe perete. Motivele smulgerii consolelor ar fi multiple…..oricum din acvariul bucatele, am reusit sa mai salvez cativa pesti, pe care nemaiavand in ce sa-i tin i-am dus la un pet-shop care avea acvariu…….io nu vroiam nici un ban pe ei…..vroiam doar sa traiasca pana la adanci batraneti……totusi cei de la pet-shop mi-au dat in schimb niste mancare pentru Ufo (pescaru’).
Cum am ramas fara acvariu, normal ca trebuia sa-mi fac un alt acvariu ! Daca tot fac unul nou, de ce sa nu fac unul mai mare ! cat de mare? Pai, mare ! Dupa calcule financiare si de spatiu, m-am hotarat la un acvariu care avea capacitate utila de 350 litri. Am comandat sticla pt acvariu, iar asamblarea am facut-o acasa, in camera unde trebuia sa vina montat acvariul ( m-a ajutat amicul meu care se pricepea la acvarii……adica el l-a lipit), am construit un stativ special pentru el cu calcule de rezistenta, in final stativul trebuia sa sustina aproximativ 500 kg. Dupa consultari cu un inginer de rezistenta am stabilit si pozitia acvariului in camera…..asta pt ca stau la bloc la etajul 4, iar plafoanele sunt calculate sa sustina o anumita greutate….. Am cumparat cam tot ce trebuie pt acvariu ……am construit special pt el capac, instalatie de iluminat etc….. asa arata acvariul(in poza e golit ......poza era pt anuntul de vanzare).
Problema mare era cu parintii mei care numai cand vedeau acvariul …….aveau viziuni apocaliptice ! si ma intrebau de fiecare data daca sunt constient ca daca se sparge ….apa ajunge nu pana la parter, ci pana in China !........ Acvariul a rezistat eroic ! chiar si la cutremur……imi aduc si acum aminte ca a inceput cutremurul si eram cu mama in camera cu acvariul……cutremurul ca cutremurul, dar maica’mea era cu ochii pe acvariu!
…………acvariul a rezistat, nu a curs nici un strop de apa din el !.....dar trebuie sa recunosc ca a fost cam infricosator……350 de litri de apa si cam inca 50 de pietris si vreo suta de kg de sticla……. plus ca sau format valuri in acvariu !
Din pacate nu am mai stat cu ai mei, iar acvariul nu l-am putut lua in noua locatie…..asa ca l-am desfiintat……adica golit……iar ai mei parinti ma tot bateau la cap sa-l iau de acolo ca nu au loc de el , cica ! de fapt vroiau sa scape de el ca nu cumva sa-mi vina iar vreo idee sa-l populez…..asa ca l-am vandut ….cu tot ce aveam pt el …..
Inca nu am scapat de acest hobby…….chiar daca am vandut acvariul…….imi aduc aminte cum in fiecare seara stateam in pat si il priveam, …..adormeam cu ochii in el……era relaxant……..acum cand vad un acvariu frumos ma entuziasmez si imi vine sa ma duc in Obor si sa cumpar unul….micut cu cativa pestisori in el……..dar nu o fac pt ca am alte planuri ! J …..nu vreau un acvariu mititel cu care sa ma mut de fiecare data cand schimb resedinta ( inca nu am una stabila L )…..vreau sa-mi fac acvariul la care visez (pe bune chiar am visat de cateva ori !).
Ca o recomandare pt incepatori: inainte de a va lua un acvariu ar fi foarte bine sa va documentati , ar fi pacat sa chinuiti pestii si sa aveti si un acvariu urat….. un acvariu nu necesita foarte mult timp pentru ingrijire, dar asta se intampla doar in momentul in care il faci bine……daca nu stii cum sa-l faci si cum sa ai grija de el, iti va lua foarte mult timp sa-l faci sa arate bine.
P.S am sa va anunt cand o sa-mi fac acvariul din vis……care va fi mai mare decat ultimul…..asta in cazul in care ajung la o intelegere cu jumatatea mea…….si sigur ajungem la o intelegere……pentru ca ea este http://dono.ro/?p=115#comments (pt ca io nu scriu la fel de bine ca omu' asta).

Niciun comentariu: