luni, 17 martie 2008

cat cheltuim?

Astăzi am fost in vizita pe la părinţii mei. Mă trece si mă duc la baie……cu tzigara si cafeaua de rigoare, cat stăteam pe buda zic sa citesc si io ceva….deee....... „baiat destept citesc pe veceu. rog seriozitate !”(status de mess la un amic :) )…iau un ziar din stiva care exista in baie…..cică ziarul se cheamă „Dracula”….nu am auzit de el pana acum……voi? …in fine, citesc o grămada de „ştiri” cică, printre care si articolul de mai jos.

Mă pune pe gânduri si normal ca mă gândesc…..puteam sa fiu milionar in euro si io nu am ştiu. Aşa ca mă apuc de calcule.
Sa presupunem ca iţi cumperi primul televizor când ai 20 de ani si trăieşti sa zicem 75 de ani. Daca iţi cumperi un televizor la un interval de 8 ani si un televizor costa cam 1 000 ron(unul bunicel) înseamnă 125 ron pe an. Acum adaugam costul abonamentului TV, io dau 35 ron pe luna, rezulta 420 ron pe an. Potrivit articolului mai cheltuim 3 euro in plus, hai sa punem 8 ron, ca inca nu suntem in occident. Ei zic ca in Europa un locuitor petrece cam 1000 de ore pe an in fata televizorului……io zic ca in România se petrece mai mult…..cam in jur de 1500-2000, aşa ca am sa calculez la 1750 ore petrecute in fata TV-ului. Rezulta 14 000 ron pe an ce merg pe cumpărături extra. Treaba asta cu cumparaturile extra nu cred ca este in proportie atat de mare la noi, asa ca o sa pun 5 000 ron.
Chestia cu „timpul costa bani” e adevărata , dar la noi……indiferent daca faci ceva, daca te uiţi sau nu la el, televizorul merge, dar adăugam si aici 1 500 ron pe an. Ei nu au luat in calcul consumul de energie electrica. După un search pe net am găsit aşa: cele sub 100hz consuma cam 50-60w iar restul pe la 120-150w pe ora. După un calcul reiese 105 000w=105 KW, adică 420 ron pe an( nu stiu exact cat e 1KW, am calculat la 4 ron KW). La noi se mai adăuga si taxa TV ( obligatorie ! daca ai televizor) care este 8 ron pe luna, 96 ron pe an.
Daca facem un total : 125 ron(televizor) + 420 ron(abonament) + 5 000 ron ( de la reclame) + 1 500 ron (oportunitati pierdute) + 420 ron(energie electrica) + 96 ron(taxa tv) = 7 561 ron pe an .
Acum, sa zicem, ca traim pana la 75 de ani, 75-20= 55 ani in care te uiti la tv pe banii tai. Inmultim 7 561 cu 55. Rezultat 415 855 ron pe viata ! Asta inseamna cam 104 000 euro !
Chestia cu investitul banilor la bursa….cam iese din calcul la noi…..dar daca ii pui in banca si ei dobânda la ei……suma creste.
Mda…..noi avem 2 tembelizoare……..
Io sincer consider ca uitatul asta la tembelizor e un viciu si dupa cum se pare e si scump. Iar in cazul meu, la fel ca si tigarile, nu imi fac bine deloc……dar…..nu cred ca mă pot lăsa de fumat,acum, iar tembelizorul…..offff…..mi se pare si mai greu……
Sfatul meu, daca puteţi, ARUNCATI TELEVIZORUL PE GEAM !!!!!!!!!!!!!!!!!

Un comentariu:

Dedi spunea...

vaaaaai!!! cat timp ai! m-ai pierdut la calcule. am inchis deja PC-ul si am dat drumul la tv ca ma doare capul.
a! dar pe tigari cat dam?