luni, 30 noiembrie 2009

antiteza

de ce antiteza ? stiu, e un cuvant mai pretentios. dar de la multe persoane am primit intrebarea : cum se impaca pasiunea, mea, pentru bicicleta cu faptul ca fumez ?
In primul rand vreau sa va dau un sfat, in special celor mai tineri : nu va apucati de fumat!!! tot ce se spune, rau, despre fumat este adevarat !
Sa revenim, si eu recunosc ca fumatul este in antiteza, oarecum, cu mersul pe bicicleata , si ca sa  fiu sincer nu numai cu asta, cu practicarea sportului in general. M-am apucat de fumat, destul de tarziu, in comparatie cu prietenii mei, probabil si pentru ca la un moment-dat, nu imi aduc aminte exact,am facut un "pariu" cu "cineva" poate am fost chiar eu ! ca nu ma apuc de fumat pana nu implinesc 18 ani. Exact, 18 ani, i-am implinit cu succes, si imediat dupa asta m-am apucat de fumat. De ce? nu stiu ! sau poate nu imi mai aduc aminte, sau nu vreau sa stiu.
Acum sa revenim in prezent : fumez si in acelasi timp fac si sport. Nu suna prea bine faptul ca fumez insa suna bine ca fac sport :). Fumatul influenteaza foarte mult performantele sportive, sa nu luam in calcul sanatatea fizica cu sau fara sport, dar, eu nu fac sport de performanta, fac sport de/din placere asa ca.......cand plamanii mei nu mai pot sa faca fata o las mai incet, merg in ritmul meu. nu ma apuc sa fac liniute cu bicla cu alti biciclisti mult mai tineri si mai in "forma" :).
De ce nu ma las de fumat? tinand cont de faptul ca sunt constient ce inseamna a fi fumator ?  as vrea sa am un raspuns mai bun, dar singurul pe care pot sa-l dau in momentul asta este: fumatul pentru mine face parte din tabieturi, formate in timp, de ex. dimineata: cafea(mare si tare)- 2 tigari-30 de min  in buda. renunt la somn pentru acest tabiet, placerea de a fuma o tigara la cafea dimineata este foarte mare dar sunt constient ca "placerea" poate fi citita si ca "dependenta" organismului  (cum in perioada noptii nu fumez, dimineata corpul are un minus), tigara de dupa masa - alt tabiet  etc.
a fi fumator se situeaza la acelasi nivel cu a fi alcoolic sau dependent de narcotice. poate o sa ziceti ca nu e asa, dar, e acelasi lucru, este dependenta, in primul si in primul rand. intradevar , daca pui in balanta efectele imediate ale fumatului, nu se compara cu alcoolismul sau dependenta de droguri, fumatul actioneaza pe termen lung . Corpul uman este masinaria cea mai complexa, descoperita, pana in momentul asta.iar daca noi nu stim sa avem grija de ea, vina ne apartine in totalitate.
De unde a plecat toata aceasta auto analizare? :) de aici :


ce este asta? este un test pe care l-am facut cand am fost la "Prima evadare" si pe care l-am gasit astazi :) intrun buzunar al rucsacului. Test care speram, cu mintea aia de fumator idiot, sa arate ca pe mine fumatul nu ma afecteaza atat de mult, normal, lucru prostesc din partea mea.
Sa explic : Coeficientul de Monoxid de carbon (CO) din corp este de 25 PPM (parti per milion). Un nefumator, are in corp CO cam intre 0-5 PPM, probabil ca zero are ala care nu fumeaza si sta in varf de munte, pentru un nefumator care locuieste in mediul urban si este afectat de poluare si de fumatul pasiv poate fi intre 5-10 PPM. De exemplu, test facut tot atunci, la un nefumator care a stat langa 2 fumatori, rezultatul a fost de 5 PPM.(cica limita, in zona urbana, de poluare acceptata de UE din 2005 este de 8.5 PPM) .
Testul a aratat exact realitatea : un pachet de tigari pe zi . iar eu "invincibilul", mai bine zis - masinaria pe care o conduc este afectata, din pacate ,daca e sa facem o analogie: ai o masina - o conduci ca un bou, in loc de benzina ii pui gazolina, uiti ca trebuie sa-i schimbi uleiul sau alte diverse chestii, nu o intretii cum trebuie, in final ea va ceda, si normal, o sa o inlocuiesti cu alta. In cazul corpului nostru nu avem aceasta optiune. trebie sa fim constienti : l-am "futut" - ne-am auto distrus. punct.
inca nu ma las de fumat. ma gandesc insa din ce mai mult la asta. sper ca la un moment dat sa infaptuiesc "minunea" asta. nu fortez nimic. daca ma las bine .daca nu. trebuie sa am curajul sa imi asum consecintele.
PS  asta este parerea mea. nu este o parere avizata medical.va rog sa o luati ca atare. fiecare e liber sa faca ce vrea.
PSS daca vreti sa va lasati de fumat, AICI, gasiti ajutor.

Niciun comentariu: