miercuri, 10 februarie 2010

prin '40


““….dar a fluierat-o, la portiţă, intr-o noapte?  A fluierat-o. A ieşit mama, pe fereastra, desculţă, intr-o mană cu pantofii, in cealalta cu o boccea? A ieşit. Iar cand tata i-a zis: “Am venit sa te iau, urcă !”, ce a facut mama ? A urcat ! Adevărat, nu pe Murg, nici pe Ţintat, nici pe Bălan – ci pe Adler….””
.......................................................................................................
" "  - Da’ rău au ajuns bietele fete din ziua de azi : sa fugă pe bi-ci-cle-tă...Tu ce zici, Toad’re?
-         Ce să zic ?,zice Toader, zic să aibă noroc pe drum, să nu-i intre v’un schin in gumă le-al lui Goma, de să trebuiască s-o iei de la capăt, cu furatu’ in noaptea cealaltă – că-i cam a ploaie...
-         Nu, Toad’re !, zice bunica. Eu nu te-ntreb de ei, eu te-ntreb de noi...
-         D-apăi noi am făcut-o cum se făcea pe vremea noastră : pe cal.
-         Cand o să mai deie băiet-cela pe la noi, să-l pun sa ma tragă oleacă si pe mine cu bi-ci-cle-ta, să vad pe ce-i mai bine de fugit de-acasă, zice bunica.
Pe vremea, mea cel mai bine de fugit de-acasă e cu tractorul." "   

Sunt doua pasaje din cartea care o citesc acum : " Din Calidor" de Paul Goma 

Si asa mi se face dor de bicla si imi mai si aduc aminte de "tinerete". Nu am furat-o cu bicicleta dar am plimbat-o.......:)

Niciun comentariu: